Popularita volebních lídrů na Facebooku

4
2073
Popularita volebních lídrů na Facebooku
Popularita volebních lídrů na Facebooku

Facebook je v České republice dominantní sociální síť a tak by na ní neměl chybět profil žádné politické strany, jenž myslí volby do Poslanecké sněmovny vážně. Profil strany ovšem nestačí a povinností se stává i profil volebního lídra. Takový profil neslouží jen k představování programu, ale spíše má ukázat lidskou stránku lídra. Oblíbenou strategií jsou ukázky rozhovorů s obyčejnými lidmi a účast na významných kulturních akcích. Popularita volebních lídrů se dá nejjednodušeji měřit velikostí jejich sledující základny.

Lubomír Zaorálek dosahuje pouze 6 705 sledujících lidí, což je velice málo i přes masivní kampaň posledního měsíce. ČSSD jednoduše potřebovala zpopularizovat lídra a zatím není příliš úspěšná. Za měsíc intenzivní propagace přibylo zhruba 800 lidí. Například Bohuslav Sobotka má přes 17 tisíc a Jiří Dienstbier přes 11 tisíc fanoušků.

Předseda ODS Petr Fiala se svými 24 tisíci fanoušky zasahuje pravidelnými příspěvky téměř čtyřikrát širší publikum. Postupnou a vytrvalou propagací se za poslední tři měsíce posunul z 20 na 24 tisíc. V úplně jiných dimenzích se pohybuje výborně vedený profil Andreje Babiše, který dosahuje ke 132 tisícům fanoušků. Profil může působit jako by ho spravoval sám Andrej Babiš, ale každý krok a příspěvek jsou velice dobře promyšlené – přesto profil působí neuvěřitelně svěže a autenticky.

Popularita volebních lídrů: král Tomio

Rozrůstá se také profil Pavla Bělobrádka, ale zatím pouze okolo 6900 fanoušků. Pomyslným králem je jistě Tomio Okamura, jehož profil sleduje čtvrt milionu lidí. Pokud by jsme sečetli všechny fanoušky předešlých lídrů, tak by jsme se stejně nedostali na číslo 250 tisíc. Každodenní neúnavná aktivita a vyhraněné názory dokáží speciálně na sociální síti agregovat neuvěřitelné počty fanoušků (viz. článek o Řádu národa).

Popularita volebních lídrů vyjádřená v číselných hodnotách není jistě úplně směrodatná vzhledem k volbám do PS, ale jasně vypovídá o vztahu lídra, strany a voličů. Například Lubomír Zaorálek by byl jistě personálně snadno nahraditelný v ČSSD, kdežto Tomio Okamura je absolutně zásadní součástí SPD. Když by Lubomír Zaorálek opustil ČSSD a chtěl založit novou stranu, nejspíše by nevedla k úspěchu. Tomio Okamura toto udělal a úspěšně díky přesunu vlastní persony jednu stranu zahubil a druhou dostal na preference okolo 6%.

 

 

Předchozí článekVytáhne značka „Zeman“ SPO ve volbách do PS?
Další článekNejvyhledávanější politik je Andrej Babiš

4 KOMENTÁŘE

  1. […] Pomocí nástroje Google Trends je možné sledovat, jak často je určitý výraz vyhledáván na Googlu a jeho dlouhodobou tendenci. Takto se tedy dá měřit popularita (nebo spíše četnost vyhledávání) politiků a lehce nalézt, kdo je nejvyhledávanější politik. Volně tedy naváži na svůj předešlý článek o popularitě lídrů na Facebooku. […]

  2. […] Profily volebních lídrů se snaží ukázat lidskou tvář politiků a jejich „běžný život“. Tento běžný život je především politický marketing. Zářný příklad je lídr ČSSD Lubomír Zaorálek, který po ustanovení volebním lídrem, začal vyzařovat neuvěřitelnou aktivitou na kulturních akcích a následně to vše líbivě prezentovat na sociálních sítích. V ČSSD doufají, že pokud budou dělat to samé co Babiš, tak budou i ty samé výsledky jako má Babiš. Andrej Babiš již v minulých letech pravidelně obrážel letní festivaly s vysokou koncentrací lidí a následně vše monstrózně propagoval na Facebooku. […]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here