Osobnosti volební kampaně v podzimních volbách 2017

1
4399
Youtuber Mike je Pán ve volební kampani

Podzimní volby do Poslanecké sněmovny se kvapem blíží a politické strany spustily volební kampaně naplno. Stejně jako každé volby se politické strany snažily sehnat známé osobnosti, které by pomohli v předvolebním boji. Mnoho známých herců, zpěváků a v dnešní době také youtuberů, infuencerů musí důkladně zvážit, jestli danou stranu podpoří a budou riskovat ztrátu vlastních příznivců. Obzvláště pokud se daná osobnost spojí s kontroverzní stranou, jenž není u široké veřejnosti příliš oblíbená, tak riskuje vlastní popularitu a renomé.

Osobnosti volební kampaně 2017

ODS přišla s populárním Martinem Dejdarem, který hrál v mnoha oblíbených filmech. Mladší generace ho bude zase spíše znát jako dokonalého dabéra Barta Simpsona. Spolu s lídrem ODS Petrem Fialou budou objíždět moravská města a diskutovat s občany. Motivací pro Martina Dejdara je podle jeho slov boj proti možnosti vlády, jejíž součástí by byla i KSČM. Chce silnou pravici a tu pro Martina Dejdara představuje ODS. Za měsíc uvidíme, jestli Martin Dejdar zafungoval a ODS se alespoň dostane před tolik proklínanou KSČM. Mezi další známé podporovatele ODS patří dlouhodobě Lucie Bílá, Ivan Mládek nebo Tomáš Töpfer.

ANO 2011 hlasitě podporuje zpěvačka Helena Vondráčková nebo dřívější podporovatel ODS Richard Krajčo. Helena Vondráčková se na svém profilu hlasitě hlásila k volbě ANO 2011, ale i spolu s Richardem Krajčem nemají tak výrazný vliv jako Martin Dejdar. Dalšími personami, jenž vyměnili ODS za ANO 2011 jsou Karel Gott a Jaromír Jágr, mediální podpora ANO 2011 od obou těchto vlivných osobností by mohla mít zásadní vliv na volební výsledek. Piráti sázejí na méně známé osobnosti a také méně násilnou formu podpory – zatím představili rozhovor s Jamesem Colem a Janem Vrobelem. ČSSD letos zatím žádnou celebritu významně nezapracovala do předvolebních bojů. V minulých letech ČSSD podporovali Jiří Šlégr, František Ringo Čech a Vítězslav Jandák, kteří zároveň v barvách ČSSD vykonávali různé posty.

Dejdar ve volební kampani ODS
(Zdroj: Blesk.cz)

Youtubeři a influenceři ve volbách 2017

Politické strany v České republice zatím téměř nevyužívají tento zajímavý a progresivní kanál propagace. Na rozdíl od soukromého sektoru, kde již mnoho firem zjistilo účinnost propagace touto cestou. Youtubeři a influenceři cílí především na mladou generaci do 35 let, která nemá v České republice zrovna dobrou voličskou docházku. Pokud by se politická strana dohodla s některým z předních českých youtuberů a udělali dohromady propracovanou dlouhodobou kampaň, tak se výsledek musí dostavit.

Jeden pokus v České republice nedávno proběhl, ale neměl dlouhého trvání. Miliardář Pavel Sehnal se snaží v letošních podzimních volbách oživit značku ODA (Občanská demokratická aliance), aby podpořil růst neznámé strany, tak oslovil Jana Plavce a youtubera MikejePána. Když byste se porozhlédli po české youtuberské scéně, tak byste  těžko hledali méně vhodnou osobu pro podporu politické strany (pokud by se nejednalo o stanu Petra Cibulky).

MikejePán se proslavil svým působením v OVB, ignoranstvím směrem k městské policii a provozováním pochybných projektů. MikejePán se hlásí k zjevně nefungujícím projektům typu PojištěníNaPokuty.cz a AntiEET.cz, které v žádném případě nepomohou svým klientům a ještě balancují na hraně zákona. Po zhruba 14 dnech spolupráce Pavel Sehnal zjistil, jak velkou chybu udělal a „kampaň MikejePán“ poslal k ledu. ODA se řídí strategií pokus-omyl a tak od ní můžeme čekat ještě zajímavé projekty, jenž se mohou zapsat do učebnic politického marketingu. Před nedávnem byly odhaleny billboardy ve vietnamštině a oznámena kandidátka do voleb z řad vietnamské menšiny.

Předchozí článekJaké emoce vyvolávají volební lídři v ČR
Další článekJaké politické strany uvidíme v předvolebních debatách ČT

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here