Parlamentní volby 2017

Nepolitické volební spoty

Drtivá většina volebních spotů nabádá adresáta k volbě určité strany nebo se naopak snaží vyvrátit volbu strany jiné.  Takových spotů v současné době vidíme nespočet. Jsou však i spoty, jenž se nesnaží agitovat za zvolení určité strany.

Mobilizační volební spoty

Mobilizační volební spoty mají zasáhnout nevoliče a přesvědčit je aby zavítali letos k volebním urnám. Předpokládaná volební účast je 58%, takže tu máme 44% nevoličů. Po nešťastných volebních spotech „Přemluv bábu“ z minulých let se letos objevuje například spot, za jímž stojí celá kampaň „Tvoje poprvé“.

Koho má Tvoje poprvé oslovit?

Především mladé voliče respektive mladé nevoliče. Cílovou skupinou jsou mladí lidé ve věku od 18 do 26 let, kteří ještě nikdy nebyli u voleb.  V této věkové skupině chodí volit pouze 24 lidí ze 100, kdežto například ve věkové skupině nad 55 let se účastní voleb zhruba 70 lidí ze 100. Výsledky voleb jsou poté disproporční a vysoké zisky mají strany, jenž jdou na ruku důchodcům a starším voličům.

Mladí se tedy dobrovolně vzdávají hlasu o rozhodování. Ambasadory projektu jsou mimo jiné Tomáš Klus nebo Adam Mišík. Mladí voliči si můžou na webu rovnou vyzkoušet volební kalkulačku, která jim může při první volbě napovědět.

Nehoď hlas do hajzlu

Velice dobrým PR tahem se prezentovala největší společnost spravující mobilní záchody. Před čtyřmi roky vydala k volbám tento klip, jenž má co nabídnout stále.

P92 (Autor)

Autor se věnuje volbám v České republice a snaží se na volební aktéry a volební procesy nahlížet netradičně. Články autora se věnují novým trendům ve volebních kampaních a netradičním metodám ve volebních analýzách.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *