Vytáhne značka „Zeman“ SPO ve volbách do PS?

0
1276
SPO bojová formace
SPO, SPOZ - zemanovci

Strana práv občanů (SPO) nebo také Strana práv občanů – zemanovci (SPOZ) jak se stále někteří představitelé strany titulují i přes nesouhlas samotného Miloše Zemana. Strana vznikla v roce 2009 z občanského sdružení Přátelé Miloše Zemana. Její představitelé se zrekrutovali především z ČSSD, kde nebyli spokojeni se stávajícím politickým kurzem. SPO je personálně hluboce propojena s Milošem Zemanem. Většina person, které si Zeman přivedl po úspěšné volbě prezidentem na hrad, figurovali také ve straně SPO. Například vedoucí kanceláře Vratislav Mynář, jenž byl tři roky předsedou strany SPO nebo Martin Nejedlý vykonávající na hradě roli externího poradce. Dále je zde postava Miroslava Šloufa, který pomáhal s volební kampaní v roce 2013.

Jak si povede SPO ve volbách do Poslanecké sněmovny

SPO se účastnilo dvakrát voleb do Poslanecké sněmovny a v žádných nepřekročila potřebných 5% hlasů. Zatímco v roce 2010 získala úctyhodných 226 527 hlasů (4,33 %), tak v roce 2013 již pouhých 75 113 hlasů (1,51%)  a vypadalo to na pád do politického zapomnění. Letos strana rozjela poměrně masivní volební kampaň, která se svojí finanční nákladností může směle rovnat parlamentním subjektům. Strana byla již v minulosti obdarovávána štědře od svých příznivců a to i z ruských zdrojů.

Zarážející zůstává forma, kterou se strana prezentuje na sociálních sítích, kde v posledních měsících dává nemalé sumy do propagace. I přes zlepšení kvality zpracování volebních spotů a videí pro potencionální voliče, zůstávají mínusy v podobě hereckých výkonů všech zúčastněných. Čtené monology, strnulé pózy – obojí dohromady navozuje nulovou autenticitu s příměsí trapnosti. V některých klipech i přes použití okatého a častého střihu zůstane prostor pro přeřeknutí, které zůstává součástí video sdělení. Zvláštně působí také „bojová formace v klipu“, jenž obsahuje čtveřici aktéru. V popředí strojově mluvící předseda Veleba mající po každé straně jednoho komparzistu a navíc jednoho, který jim kryje záda a vykukuje z pozadí (zajímavostí je že tuto formaci neomylně dodržují téměř ve všech spotech).

SPO bude ve volbách do Poslanecké sněmovny cílit především na voliče a příznivce Miloše Zemana. Heslem „Hlas pro SPO je hlasem Miloši Zemanovi“ se snaží těžit z relativní oblíbenosti prezidenta a potřeby aby tento prezident měl spojence v PS. Má však tato strana šanci ve volební bitvě? Preference většiny společností hovoří o opaku a ukazují okolo 1% v lepších případech. S „labelem Zeman“ se dá v České republice jistě pracovat. Možná i dostat do PS, ale v podání pana Veleby a spol se to zdá býti nepravděpodobné.

Předchozí článekProfil kandidáta na prezidenta: Michal Horáček
Další článekPopularita volebních lídrů na Facebooku

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here