Pomocí nástroje Google Trends je možné sledovat, jak často je určitý výraz vyhledáván na Googlu a jeho dlouhodobou tendenci. Takto se tedy dá měřit popularita (nebo spíše četnost vyhledávání) politiků a lehce nalézt, kdo je nejvyhledávanější politik. Volně tedy naváži na svůj předešlý článek o popularitě lídrů na Facebooku.
Lidé si politiky vyhledávají nejčastěji v době voleb, ale například představitelé vlády mají zajištěnou popularitu po celé funkční období. Předseda vlády by měl být nejčastěji vyhledáván, následovat by měl vícepremiér a další významní ministři. Andrej Babiš je v porovnání s Bohuslavem Sobotkou však o tolik zajímavější personou pro veřejnost, že je vyhledáván více než třikrát častěji (za dobu posledních 12 měsíců). Bohuslav Sobotka jako dlouhodobý lídr ČSSD byl v minulých 12 měsících vyhledáván pětkrát častěji oproti Lubomíru Zaorálkovi, jenž je lídrem pouhé dva měsíce a před tím vykonával „pouze“ funkci ministra zahraničí.
Nejvyhledávanější politik Andrej Babiš – Kdo je v závěsu?
Tomio Okamura potvrzuje svoji popularitu z Facebooku i ve vyhledávání na Googlu. V těsném závěsu je Miroslav Kalousek, předseda TOP 09. Lídr ODS Petr Fiala zaznamenává mnohem nižší četnost vyhledávání oproti oběma výše zmiňovaným, i přestože ODS má vyšší výsledky preferencí než SPD a TOP 09. Z toho může vyplývat, že Petr Fiala není pro veřejnost zajímavou osobností, i když je lídrem silné politické strany a značka ODS je vyhledávanější než SPD a TOP 09. Tomio Okamura je nepostradatelný identifikátor strany SPD – podobně jako na Facebooku. Také role Miroslava Kalouska v TOP 09 je velice silná. Druhou věcí zůstává, do jaké míry pozitivní je pro TOP 09 Miroslav Kalousek jako hlavní tvář.
Vojtěch Filip, předseda KSČM dosáhl až neuvěřitelně nízké míry vyhledávání – přibližně dvanáctkrát méně často hledaný než Tomio Okamura nebo Miroslav Kalousek. Pokud vezmeme v úvahu velikost KSČM a časté vystupování v hlavních médiích, tak takto malý zájem ve vyhledávání je překvapivý.
[…] si v kalendáři politici a volební lídři zakroužkovali Colours of Ostrava. Andrej Babiš jako průkopník této politické prezentace nesměl chybět a hned o několik dní později se na […]
[…] tweetů ministra zahraničí je 15 tisíc oproti dosahu 322 tisíc Andreje Babiše – to je více než 21 krát menší publikum. Pomeranč tedy potřebuje do krámu s ovocem […]