Role volebního lídra je ve vztahu k úspěchu strany ve volbách jeden z nejdůležitějších faktorů. Volební lídr vystupuje jako hlavní mluvčí strany a v zásadě straně propůjčuje svoji tvář. Sympatie a vystupování lídra mohou být pro některé voliče důležitější, než jestli strana navrhuje snížit DPH o 1% nebo 3%.
Volební lídr musí v době volební kampaně vyskakovat na voliče ze všech relevantních kanálů. Mezi nejpopulárnější kanály patří televizní reklamy, televizní debaty, reklama v tištěných médiích, rozhovory v magazínech a další. Poslední volby a zkušenosti ze zahraničí ukázaly, že sociální sítě se stávají stále důležitějšími. V dnešních podmínkách by neměla být strana ignorující minimálně nejpoužívanější Facebook s téměř 3 milióny aktivních uživatelů.
Profily volebních lídrů se snaží ukázat lidskou tvář politiků a jejich „běžný život“. Tento běžný život je především politický marketing. Zářný příklad je lídr ČSSD Lubomír Zaorálek, který po ustanovení volebním lídrem, začal vyzařovat neuvěřitelnou aktivitou na kulturních akcích a následně to vše líbivě prezentovat na sociálních sítích. V ČSSD doufají, že pokud budou dělat to samé co Babiš, tak budou i ty samé výsledky jako má Babiš. Andrej Babiš již v minulých letech pravidelně obrážel letní festivaly s vysokou koncentrací lidí a následně vše monstrózně propagoval na Facebooku.
Role volebního lídra: Colours of Ostrava
Letos si v kalendáři politici a volební lídři zakroužkovali Colours of Ostrava. Andrej Babiš jako průkopník této politické prezentace nesměl chybět a hned o několik dní později se na hlavní webové stránce ANO 2011 objevil klip/spot z toho jak si tento festival předseda strany užil. Lubomír Zaorálek na to šel vlastně velmi podobně a dobře zpracované video nesmělo chybět – navíc se ještě zúčastnil debaty. Dalším volebním lídrem na Colours of Ostrava byl Petr Fiala, který také na svůj Facebook přidal několik vřelých shledání s voliči/lidmi. Karla Šlechtová, jenž bude kandidovat jako lídr v Plzeňském kraji, přidala selfie s odhalenými potetovanými pažemi.
Naopak z řad KSČM nebyla zaznamenána žádná návštěva, ale pouze pohrdavé příspěvky, jak že je takováto agitace na letních akcích nestoudná. KSČM i lídr Vojtěch Filip jdou vlastní cestou a vědí, že jejich voliči jsou jinde. Naopak kandidáti na prezidenta Michal Horáček a Jiří Drahoš nesměli chybět. Uvidíme, který festival marketingový poradci doporučí volebním lídrům příště. Dnes například zveřejnil Lubomír Zaorálek, že se chystá na Benátskou do Liberce a to rovnou debatovat s Andrejem Babišem. Role volebního lídra není jen diskutovat v televizi, ale také obrážet kulturní akce a nezapomenout to 3-4 připomenout na sociálních sítích.
[…] k blížícím se volbám do Poslanecké sněmovny. Volební kampaně se plíživě rozjížděly, političtí lídři obráželi masové akce a strany se snažily mediálně zvýraznit. Jaký byl prázdninový růst politických stran a […]
[…] V posledních letech upadá důvěra v politické strany jako celky. Lidé jsou zmateni ze svárů jednotlivých stran, díky kterým se strana štěpí až rozpadá. Proto se stalo, že mnoho voličů volí v každých volbách jinou stranu. Tyto proměnné volební preference nahrávají některým politickým stranám, které jich využívají pro budování pozice lídrů stran, tzv. personalizace lídrů. […]