Politický marketing sociální, digitální a mobilní | Jaké jsou nové trendy?

0
3634
Politický marketing sociální, digitální a mobilní
Politický marketing v době internetu, sociálních sítí a mobilu vždy při ruce.

Tři slova, platformy, prostory, které se nejen zdánlivě překrývají, avšak dokonale charakterizují směr politického marketingu po roce 2019.




Internet se stal platformou, jež začala vytvářet nové politické značky. V České republice je takovou stranou Česká pirátská strana, která dokázala s nízkými náklady vystřelit do Poslanecké sněmovny v roce 2017 s více než 10 % hlasů.

V Itálii je takovou stranou Hnutí pěti hvězd. V digitálním prostoru se podařilo postavit moderní antisystémovou, populistickou a euroskeptickou stranu. Navíc to všechno obléci do hávu jsme COOL a děláme to pro vás.

Jak prorazit s politickou stranou po roce 2019 a jak dělat moderní politický marketing?

Ještě se vraťme k Hnutí pěti hvězd. Kdo založil tuto stranu? Blogger a známý komik Beppe Grillo a dále byste čekali, že si vezme na pomoc právníka či lékaře.

Ne, spoluzakladatelem byl Gianroberto Casaleggio, který od 90. let podnikal v internetovém poradenství a e-commerce. Casaleggio byl webový stratég stoprocentně chápající sílu a význam internetu.

Gianroberto Casaleggio měl jistě méně honosné povolání než lékaři a právníci, ale věděl proč je dobré mít lékaře na předních místech kandidátky a jaký příběh odvyprávět voličům.

Nové metody a strategie politické reklamy, když se dobře používají, způsobují, že tyto značky ožívají a nabízejí více osobní a hlubší zkušenost voliče, než jaké by mohla nabídnout jednosměrná reklama v televizi.

Politický marketing a management 2019

V novém politickém marketingu se vytrácí prvoplánová negativní reklama či komunikace. Pokud strany komunikují negativně, tak se děje z třetích stran – informace nevytahuje a necílí samotný subjekt.

They want to be engaged with in a positive way that gives them hope that their government and nations will be better places to live in. Negative advertising does not achieve that.

Pozitivní vize




Příběh a emoce do každé domácnosti

Internet, digitální, mobilní a další slova značí, že se jedná o technické a racionální odvětví. Internet je platformou přenosu, digitální je nový svět a mobilní je koncové periférie, kterou využívá volič.

A co obsah…

Obsah sdělení skrze EMOCE A PŘÍBĚHY

Moderní politická strana nepotřebuje dělat tečku na pravo-levé ose

Moderní a úspěšná politická strana nemusí mít v zádech odborníky a dokonalý volební program.

Autentický příběh vhodně naservírovaný

Vytvoření dobrého příběhu, odříkaného dobrým vypravěčem, umístěným na dobrých místech s dosahem na ty správné lidi.

Racionální argumenty a plné tabulky čísel vypadají neprůstřelně pro mnoho racionálně uvažujících jedinců. Z mnoha průzkumů však vyplývá, že volebním hybatelem jsou silné emoce a příběhy.

Byl jsem ve správnou dobu na správném místě

Zasáhnout je třeba voliče na tom správném místě v ten správný čas. To že umístíme informace na webové stránky nebo někde proběhnou. To nic neznamená.

Personalizace politických stran

Příběhy se lepý na úspěšné lidi. Hnutí pěti hvězd ve svých začátcích vše zhmotnilo do osoby Beppe Grilla, hnutí ANO zase do osoby Andreje Babiše. Hnutí ANO je silně personalizováno na osobu svého lídra a zakladatele Andreje Babiše. Představa a cesta ANO bez Andreje Babiše tu není.

Babiš průzkum Median demise
Andrej Babiš premiér ČR




Lídrovství neboli Leadership uvnitř politické strany

Proč má politická strana tiskového mluvčího, když veškeré mluvené výstupy u personalizovaných politických stran prezentuje lídr strany? Odpověď je jasná a logická: Kdyby prezentoval tiskový mluvčí výstupy, tak by získával on pozornost a to není žádoucí.


Brand strany netáhne voliče tolik jako brand lídra.

Strana jakožto nosič a názorová platforma ustupuje do pozadí a její místo zaujímá lídr politické strany. Lídři strany jsou při kampaních maximálně vytěžováni a jejich čas je při kampani extrémně drahý. Každá minuta lídra se musí maximálně efektivně využít.

Emoce, příběhy a souboje osobností. Politická strana nebo volební program na webových stránkách či tištěný ustupují do pozadí.



Média, předvolební průzkumy preferencí i sázkové kanceláře

S médii je dobré mít výborné vztahy a nebo.. Nebo je vlastnit. Snad v každé demokratické zemi na světě najdeme politiky s vlastními médii či nepsanými dohodami s mediálními domy.

Informovaní voliči již vědí, jaké médium informuje o jaké politické straně v jakém světle.

Předvolební průzkumy preferencí se staly v posledních letech velice vlivnými. Ovlivňují voliče i samotné strany více než si samotní aktéři připouštějí.

Sázkové kanceláře vypisují kurzy na volební sázky, které jsou stále populárnější a zvyšuje se v nich objem finančních prostředků. Zde si movití kandidáti mohou s kurzem mírně zahýbat, pokud na sebe vsadí.

Předchozí článekRozhovor s kandidátem do Senátu na Praze 9, Davidem Smoljakem: „Všude vidím viset velké bilboardy se starostou Prahy 9.“
Další článekVolební preference CVVM, Piráti i ČSSD na 12,5 % | březen, duben 2019

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here