Práce politických stran na Facebooku ve volbách 2017 vol.1

3
1510
Práce politických stran na Facebooku ve volbách 2017
(Zdroj: Andrej Babiš FB profil)

To jak jsou sociální sítě ve volební kampani důležité, ukázaly již prezidentské volby před téměř pěti lety. V kontextu České republiky nemá cenu řešit jinou sociální síť než Facebook, protože se na ní vyskytuje zdaleka největší procento populace. Práce politických stran na Facebooku ve volbách 2017 byla velmi důležitá pro konečný úspěch strany. Některé politické subjekty i přes vysokou aktivitu na Facebooku nezvládly těžit potencionální voliče ze své aktivity, naopak některým se to povedlo bravůrně.

ANO 2011 a SPD vítězi na Facebooku

Nejlepší práci na Facebooku odvedl vítěz voleb ANO 2011, jenž dokázal oslovovat především přes profil Andreje Babiše. Za předvolební půlrok tento profil dokázal rozšířit svoji základnu fanoušků téměř o padesát tisíc a atakovat hranici 147 000. Konkurenti z řad tradičních stran měli u svých profilů maximálně okolo 20 000. Nejvíce z konkurentů měl lídr ODS Petr Fiala 28 000.

Lidskost, důvěra

Profil Andreje Babiše byl celou kampaň konzistentní a autentický. Servíroval lidskou tvář lídra strany v líbivé a pro voliče pochopitelné podobě. Na profilu se střídaly zajímavé kulisy, ve kterých miliardář dělal zdánlivě obyčejné věci. Úsměv i smích, to nesmí chybět, protože to člověk vnímá vždy.

SPD a hra na strach

Tomio Okamura zjistil velice brzo, že v dnešní době musí mít každý dobrý byznys kvalitně řízený Facebook. Na svém FB se situoval do role „japonského křižáka“, který nedovolí, aby byť jediný muslim překročil hranice České republiky. Tadáá a ono to zafungovalo. Kdo by předpokládal, že vyčerpávající monology a dlouhé texty nesmyslů budou mít takovou odezvu.

Okamura Facebook profil
(Zdroj: FB profil Tomio Okamura)

Dělal to bez reflexe a jednoznačně. Kdo měl otázky a námitky tak dostal sprchu vulgarit nebo rovnou ban. Výsledkem byla však před volbami oddaná skupina FB fanoušků, jenž neuvažují o jiné straně něž SPD a sdílí na FB každou message svého lídra.

SPD i ANO 2011 hráli jednoznačně na silného lídra. Tento lídr určoval úspěch strany nejen na FB, ale i ve volebních místnostech. Používání profilů lídrů na FB jen odráží skutečné postavení těchto person v jejich stranách.

Předchozí článekEgovernment ve vládním období 2017-2021
Další článekPředčasné volby do Poslanecké sněmovny 2018

3 KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here