Tomio Okamura a politický marketing na Instagramu tomio.cz

0
102
tomio.cz Tomio Okamura na Instagramu
Tomio.cz

Popularita Instagramu jako platformy pro politickou komunikaci v posledních letech stále stoupá. Obzvláště u generace mezi 14-26 lety je již Instagram populárnější než Facebook.

Čeští politici ještě ne zcela dobře pochopili možný přínos používání této platformy a tak ji využívají spíše pro prezentaci svého „opravdového“ života. Dobrým příkladem jsou autentické profily @pirativanbartos a dalších členů České pirátské strany nebo také představitelé KDU-ČSL.



Neohroženým králem Instagramu je stále Dominik Feri, který má se svými 108 tisíci sledujících absolutně nejvyšší dosah. Pro představu TOP 09 získala ve volbách 2017 pouze 268 tisíc hlasů.

Mnoho odborníků tvrdí, že přínos Dominika Feriho pro TOP 09 byl ve volbách 2017 rozdílový. Bez jeho přínosu by TOP 09 nepřešla potřebných 5 % a nyní by již nebyla v Poslanecké sněmovně.

Tomio Okamura a Instagram tomio.cz

Více než zajímavá je politická komunikace předsedy SPD, který si až neuvěřitelně vytvořil vlastní značku politické strany na základu svého jména.

Úspěch SPD stojí a padá na síle Tomia Okamury. Když zakládal Okamura SPD, tak raději včlenil celý název „Svoboda a přímá demokracie – Tomio Okamura“, aby nebylo pochyb, koho že neleze vyšachovat.

Z chyb se člověk učí.

Silný personalizovaný profil na Facebooku začíná doplňovat také účet na Instagramu. Tomio Okamura má přes 20 tisíc sledujících, což z něj na Instagramu dělá jednoho z nejsledovanějších politiků.

Jaká je agenda a politické příspěvky Tomia?

Posilovna

První skupinou jsou příspěvky z posilovny, kde se snaží tvořit kult silného a zdravého lídra.



Imigranti

Další skupina tvoří příspěvky zobrazující „hrozivě“ vyhlížející skupinky lidí tmavé pleti s úšklebky. Tito lidé jsou nálepkováni jako migranti a v komentářích je kritizována EU za svoji neschopnost a proimigrační postoje.

Kritika EU a fotky z fotobanky

Také je zde identifikovatelná skupina příspěvků kritizujících EU za nesmyslnou „direktivu“ a směrnice.

Babiš

Kritika Andreje Babiše: Poměrně silnou linií je Andrej Babiš. Od 13. listopadu do konce roku 2019 se Andrej Babiš dostal na 10 příspěvků a slušně tak sekunduje v počtu fotek „správci“ profilu. Okamura potřebuje zoufale získat nazpět voliče, kteří se po volbách 2017 rozprchli, proto zobrazuje Andreje Babiše v úšklebcích a v sevření s nenáviděnými evropskými lídry Macronem a Merkelovou. Tito lídři jsou pro voliče SPD jako červený hadr.

Kritická linie Babiš

Právě kritická linie proti premiéru Andreji Babišovi je velice zajímavá. Kdy se objevuje? Zesiluje především v době, kdy SPD ztrácí volební preference a ANO 2011 mírně posiluje.

Kam se poděla zhruba polovina voličů z podzimu 2017?

Ano nejen z předvolebních průzkumů jasně vyplývá, že se oni voliči SPD z největší části přesunuli k ANO 2011. A tak se začal profil Tomia a SPD ještě více plnit, s kým vším nenáviděným si Andrej Babiš podává ruku.

Instagram Tomio Okamura - Babiš
Emanuel Macron svírající ruce Andreji Babišovi se dostal na profil rovnou dvakrát
Babiš jde na ruku Merkelové
Servilní potřásání ruky s nenáviděnou kancléřkou Angelou Merkelovou nesmí chyběl.
Hamáček a Babiš
Bratříčkování s „nepopulární“ ČSSD by mohlo nějaké bývalé voliče také přimět k návratu.

Mimochodem pokud fotku s francouzským prezidentem Emanuelem Macronem Tomio Okamura použil dvakrát, tak kolikrát použil servilní fotku Andreje Babiše s německou kancléřkou od 8. června 2018 za půl roku do Vánoc tohoto roku?

Rovnou desetkrát, desetkrát ta samá servilní fotka Andreje Babiše z té samé schůzky během celého půl roku. Tomio Okamura tak chce ve svých sledujících vyvolat pocit, že Babiš slouží Merkelové a Bruselu.

Politická komunikace SPD a lehká prvoplánovost je na celém Instagramu velice zřetelná. Proč na celém profilu například není ani jedna fotka Andreje Babiše a Miloše Zemana?

Andrej Babiše se jako premiér setkává s prezidentem Milošem Zemanem velice často.

No protože téměř všichni voliči SPD jsou také voliči Zemana. Kdyby servíroval Tomio Okamura svým voličům kamarádíčkování Babiše a Zemana, tak by ho to spíše poškozovalo.

Lepší je utvrzovat své sledující fotkou, která nahrává Vašim zájmům. Samozřejmě, že to ostatní politici dělají taky, ovšem u profilu tomio.cz je vše velice lehce odhalitelné a až triviálně do očí bijící.

V poslední době lze dokonce vysledovat, že Andrej Babiš je zmiňován i v příspěvcích, kde jsou fotky z kategorie „Imigranti“. Jeden příklad za všechny. Fotka skupinky rabujících černochů někde v Africe a popis:

„Tak tohle je ze strany premiéra Andreje Babiše pěkný podraz a totální zrada českých občanů a českých národních zájmů. Na základě tlaku SPD ve Sněmovně sice odmítl Globální pakt OSN o migraci, ale současně podporuje stejně nebezpečný Globální pakt OSN o uprchlících.“



Opakující se fotografie, emocionální texty

Základem úspěšného marketingu je najít místo na trhu, svojí cílovou skupinu a té servírovat produkt na míru. To se SPD podařilo ve volbách 2017, avšak nejspíše narazila na svůj strop. V lednových volebních preferencích od Sanepu se ukazuje, že SPD dochází dech. A konec konců je to částečně vidět i ze sociálních sítí této politické strany.

Zakončení citátem:

„Průzkumy společnosti Sanep vždy nejlépe zobrazovaly reálné výsledky SPD.“

Tomio Okamura

Text je analytickým zamyšlením nad marketingovou strategií profilu tomio.cz.

Tomio.cz slouží také jako zdroj fotografií.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here