Dezinformace: Facebook a Instagram čelí vyšetřování Evropské komise EU

0
1163
Aeronet, alternativní zprávy

Před červnovými volbami do parlamentu EU vyšetřuje evropská komise Meta, jak zpracovává politické reklamy. Facebook a Instagram jsou vyšetřováni Evropskou unií ohledně potenciálního porušení pravidel pro moderování obsahu.

Sondy evropské komise se pravděpodobně zaměří na řadu problémů, včetně toho, jak Meta nakládá s reklamami, zejména s politickými reklamami, aby prozkoumala podezření na porušení evropského zákona o digitálních službách (DSA). Objevilo se podezření, že ruská kampaň za ovlivňování Evropského parlamentu v červnu na Facebooku významně roste a tlačí prokremelsky ovlivněné příběhy pomocí reklam zakoupených prostřednictvím falešných účtů.

Platformy jako Facebook byly požádány, aby zajistily, že politické reklamy a AI deepfakes budou před volbami jasně označeny pod DSA. Stovky milionů Evropanů půjdou 6. až 9. června k volbám, aby zvolili nové zástupce parlamentu EU, kteří budou určovat agendu bloku na příštích pět let. Vlády EU se obávají nárůstu ruského vměšování, které by mohlo ovlivnit názory voličů. Francouzský ministr dokonce varoval, že země je „ zahlcena propagandou “.

V pozadí společnosti Meta: Kreml a Hamás?

Ale společnost Meta (vlastník Facebooku) byla také měsíce zpochybňována regulačními orgány ohledně dalších problémů, jako je například to, jak se vypořádává s nelegálními nebo škodlivými videi nahranými uživateli na její stránky sociálních médií, k obecnějším obavám z dezinformací a toho, jak mladí lidé využívají digitální služby společnosti.

Evropská komise požádala společnost Meta, aby v říjnu odpověděla na materiál související s útokem Hamásu na Izrael, a v listopadu hledala informace o integritě voleb. V prosinci se společnost zeptala na obavy o duševní a fyzické zdraví ohledně toho, jak nezletilí využívají její služby, a také na její algoritmus a sexuální obrázky nezletilých. Minulý měsíc EUoficiálně požádala o informace  o algoritmech, deepfakes, novém modelu předplatného Meta bez reklam, jeho aplikaci Threads a o tom, jak omezuje viditelnost některých účtů nebo příspěvků, známé jako shadow banning.

Ilustrační plakát, zdroj: Pixbay.com

Meta zaplatí EU 11 miliard eur

Mluvčí společnosti Meta Ben Walters uvedl, že společnost má „dobře zavedený proces identifikace a zmírňování rizik na svých platformách“. „Těšíme se, že budeme pokračovat ve spolupráci s Evropskou komisí a poskytneme jí další podrobnosti o této práci,“ řekl mluvčí společnosti Meta Ben Walters.

Exekutiva EU dohlíží na to, jak velké online platformy dodržují digitální pravidla, která od nich vyžadují, aby omezovaly nezákonný a škodlivý obsah, jako jsou dezinformace v rámci DSA. Společnosti riskují příkazy k pozastavení některých funkcí nebo pokuty až do výše šesti procent svých globálních příjmů.

Před vyšetřováním Facebooku: TikTok, X a AliExpres

Vyšetřování by ze společnosti Meta udělalo třetí společnost, na kterou se zaměřily sondy DSA. Regulátoři aktivovali jeho nový nástroj proti problematickému online obsahu a již zahájili další vyšetřování TikTok, X a AliExpress.

Naopak, společnost Meta samostatně žaluje Evropskou komisi kvůli poplatku, který musí zaplatit, aby financoval vymáhání DSA. Meta uvedla, že za rok 2024 zaplatí Evropské unii 11 milionů eur.

Použitý zdroj:

https://www.politico.eu/article/facebook-and-instagram-to-get-eu-probes-in-content-crackdown/
Předchozí článekVe vyloučených lokalitách volby do EU nikoho nezajímají, další Okamura kandiduje za Zelené
Další článekFrancouzský prezident varoval: Evropa může zemřít

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here