Nejdražší prezidentská předvolební kampaň Mirka Topolánka

0
3682
Nejdražší prezidentská předvolební kampaň Mirka Topolánka

Mirek Topolánek byl posledním z devítky statečných, který se přihlásil do boje o místo prezidenta České republiky. Mirek Topolánek se dlouhá léta pohyboval ve vysoké politice i byznysu a nyní se chce stát hlavou státu.

Financování předvolební kampaně Mirka Topolánka

Mirek Topolánek si za dlouhá léta v byznysu a vysoké politice vytvořit širokou síť vlivných a bohatých kamarádů. Někteří z těchto lidí mu neváhali následně přispět na předvolební kampaň.

Mirek Topolánek zatím vede ve vybraných financích na předvolební kampaň i přes jeho pozdní start. Zatím vybral téměř 47 milionů korun a jeho výdaje činí pouze 12 milionů. Můžeme tedy očekávat masivní mediální masáž v ostré fázi kampaně v lednových dnech.

Napojení na miliardáře Daniela Křetínského a další

Peníze Topolánek získal například od miliardáře Daniela Křetinského nebo Richarda Benýška, jenž je napojen na nejbohatšího Čecha Petra Kellnera. Mnozí podporují Topolánka, protože věří v pravicový a proevropský kurz. Mnoho jiných bylo na Topolánka napojeno již v minulosti a očekávají, že si na ně Mirek Topolánek při případném úspěchu v prezidentské volbě vzpomene. Mirek Topolánek není jediným kandidátem podporovaným miliardáři. Například Vratislava Kulhánka podporuje Pavel Sehnal a Jiřího Drahoše finančně podpořil Dalibor Dědek.

Nejdražší prezidentská předvolební kampaň Mirka Topolánka – bude slavit úspěch?

Peníze v prezidentských volbách budou hrát jistě velice důležitou roli, jenže zajistí Mirku Topolánkovi alespoň druhé místo v prvním kole? Zatím podle preferenčních výzkumů dosahuje zhruba k 3% hlasů, což je jistě daleko za očekáváním expremiéra i jeho podporovatelů.

V prezidentských debatách příliš nezáří, i když se snaží být často vtipný. Mirek Topolánek není kandidátem nudným, ale jeho kauzy a pestrá minulost mu budou jistě překážkou. Důležitá bude nejen pro Mirka Topolánka, ale i pro všechny jeho konkurenty prezidentská debata v České televizi těsně před volbami.

V těchto dnech spouští billboardovou kampaň, která má zajistit strmý vzestup preferencí. Propagace na internetu a v drahých video spotech bude spuštěna v lednu. Mirek Topolánek spolu s Jiřím Drahošem mají před ostatními kandidáty poměrně značný náskok ve finančních dispozicích. Po prezidentských volbách můžeme odhalit zda jsou peníze při prezidentských volbách opravdu tak důležité nebo je těžiště rozhodování někde jinde.

Předchozí článekMarek Hilšer jako český Emmanuel Macron
Další článekVolební preference prezidentských kandidátů leden 2018

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here