Ve veřejnoprávních médiích se od 2. ledna objeví předvolební spoty prezidentských kandidátů před lednovými prezidentskými volbami. Na televizních stanicích ČT1 a ČT2 budou k vidění minutové i půlminutové předvolební spoty prezidentských kandidátů.
Pro kandidáty na prezidenta je to poměrně levný způsob propagace, který nabízí všem kandidátům stejný a férový prostor. Česká televize dále bude vysílat tři prezidentské debaty a závěrečnou superdebatu 11. ledna.
Předvolební spoty prezidentských kandidátů jsou ve vysílání České televize
Ještě před spuštěním předvolebních spotů ve vysílání České televize, mohli kandidáti zaslat svůj předvolební spot na iDNES.cz, kde lidé hlasovali o kvalitě jednotlivých spotů. Čtenáře na iDNES.cz nejvíce zaujal předvolební spot Marka Hilšera, který vyhrál v čtenářské anketě. Marek Hilšer se snaží voliče oslovit svojí naprostou nezávislostí a neotřelým mladistvým projevem.
Druhou příčku obsadil předvolební klip Pavla Fischera, jenž se snaží voliče oslovit emotivně laděným klipem s příjemným zvukovým doprovodem. Podobně jako ostatní kandidáti na prezidenta apeluje na lidskou tvář a porozumění.
Na třetím místě se umístil předvolební spot Miloše Zemana, kde ukazuje fotografie ze svého života s příjemným hudebním podkladem. Jedná se o 30s verzi předvolebního spotu. V televizní minuté verzi předvolebního spotu je pouze fotografie Miloše Zemana před Pražským hradem a heslo „Zeman znovu“.
Dalším v pořadí byl Michal Horáček, který se v klipu zaměřuje na příběh vesnice a lidí v ní žijících. Ve svém 30 sekundovém spotu zase apeluje na vývoj po roce 1989 a na svojí nezávislost.
Až na pátém místě se umístil předvolební spot Jiřího Drahoše.
https://www.youtube.com/watch?v=eh4ZDlnmBE0
Mirek Topolánek na IDNES.cz zaslat předvolební spot, který vznikl na hokejovém kluzišti. Martin Dejdar mluví o Mirku Topolánkovi a snaží se přesvědčit diváky, že Mirek se zvedne, když spadne na zadek. Do České televize půjde Topolánek s jiným předvolebním spotem.
Petr Hannig bere svoji kandidaturu na prezidenta republiky také trochu jako propagaci své hudební tvorby.
Předvolební spot Jiřího Hynka byl vytvořen jako apel ze setkání fanoušků strany Realisté.
V posledním předvolební klipu se snaží kandidát na prezidenta Vratislav Kulhánek prodat své dlouholeté zkušenosti v různorodých oblastech.