Komunální kampaně pravidelně vyprodukují desítky zábavných, divných i bizardních volebních sloganů, bilboardů či spotů. Pojďme si představit několik z kampaně 2018, která byla opravdu výživná.
Obsah článku
Top 7 tiskovin, spotů a sloganů z komunální kampaně
Začneme pěkně zostra. Tomio Okamura je známý svojí útočnou a mnohdy zavádějící rétorikou. Před volbami vše zvládl dostat do ultimátní hry „Okamurův domeček“, která měla stejná pravidla jako člověče nezlob se.
Jelikož uprchlická krize zmizela z dohledu, tak tým okolo Tomia přišel s ostře útočnou rétorikou proti České pirátské straně. Celé noviny a hru provází lži, nepravdy a někdy až humorné textace. Informovaný občan se u celého plátku SPD velice pobaví, jelikož laťka je opravdu nízko. Limitovanou edici hry „Okamurův domeček“ by si měl opatřit každý příznivec politického bizáru.
Pokud však berete věci vážně, tak se stroze jedná o negativní kampaň toho nejhlubšího zrna, jejíž objetí se tentokrát stali Piráti.
Jak vytěžit popularitu jiné strany?
Piráti měli vysokou popularitu před komunálními volbami. To neuniklo ani stratégovi předvolební kampaně pro KDU-ČSL v Čakovicích. Tento billboard patří k tomu nejlepšímu.
Když se fotka nepovede, tak jí zveřejněte
Opět SPD jen v trochu komičtějším hávu. Když se fotka rozmázne a vypadáte na ní blbě? Nevadí, stačí přidat logo SPD a vše pustit do éteru. Takového materiálu si přeci musí někdo všimnout.
Přešlap kampaně pražské ODS
Pokud se přesuneme o dva až tři řády výše v komunální politice od budoucího zastupitele SPD a podíváme se na přešlapy na té nejvyšší úrovní. Tak se zatím jako největší přešlap rýsuje kampaň pražské ODS. Heslem „Pořádek proti anarchii“ a jasným vymezením proti Pirátům vlastně jen negovali pirátská sdělení a snažili se vytvářet špatný obraz konkurenční strany.
Mnoho voličů ODS řeklo po této kampani, že budou volit jiný blízký politický subjekt. ODS ještě vše doplnila videi zfetovaných či neschopných lidí. A tak se snažila návodně ukázat voličům, že Piráty i ostatní strany volí lůza a oni mají poslední šanci se zmobilizovat a udržet „pořádek“ v Praze.
Není nad dlouhý komín
Pro odlehčení jeden billboard hnutí ANO, který takto vytržený z kontextu působí lehce komicky. V tomto byl ale asi také záměr textařů z ANO. Každopádně na zápletku je zaděláno a uvidíme, jestli Kateřina svůj vytoužený komín také dostane.
Překvapení v popelnici
Oliver Pospíšil z ČSSD v Brně ve svých předvolebních klipech příliš nezazářil. Celý volební spot vyvolává trapnost a někdy i lítost nad kandidátem ČSSD. Také se modlíte, kdy už bude konec?
Na závěr snad jen doporučení na FB profil kandidáta do Senátu Petr Erin Kováč, váš kandidát do Senátu Parlamentu ČR. Doporučuji především zhlédnout všechna videa, která rozkrývají úplně novou úroveň a prezentaci před volbami.
Tak zase za čtyři roky…