Behavio sestavilo interaktivní mapu voličských preferencí, jenž by měla mít mnohem vyšší vypovídající hodnotu než klasické průzkumy preferencí. Ve voličské mapě máte mnoho informací rozděleno do pěti kategorií (volební chování, demografie, životní styl, emoce, programové priority). Můžete tedy detailně zjistit informace o elektorátu každé strany a nebo o lidech uvažujících o zvolení dané strany. Právě tato kategorie je důležitá pro samotné strany, protože právě voliče uvažující o jejím zvolení, by se strana měla snažit zlomit na svojí stranu.
Co lze z volební mapy vyčíst?
Přidanou hodnotou voličské mapy jsou spojnice překryvu, které znázorňují překrývající se potencionální volební základnu. Z tohoto pohledu jsou v zajímavé pozici Piráti, kterým tato mapa dává široký potenciál, avšak z tohoto potenciálu mají velký překryv do všech stran. V případě nepodařené nebo nevýrazné volební kampaně Pirátů jejich potencionální voliči připadnou okolním stranám. V případě Pirátů by se nejvíce mohli přikrmit TOP 09, Zelení a Piráti. Vše může platit i v opačném gardu.
Výraznou pozici v mapě zaujímají Rozumní, kteří se v jiných preferenčních výzkumech příliš neobjevují. Vysoký volební potenciál bude pro Rozumné velmi složité proměnit v opravdové hlasy. V podobné pozici jsou také Svobodní a Realisté, jenž jsou voliči chápáni jako podobné strany a hlasy se budou tříštit. Nejrozumnější by bylo spojení stran do voleb (například Realisté s podporou Svobodných) a tak utvořit stranu s reálnou šancí na Poslaneckou sněmovnu.
Z voličské mapy se dá také vyčíst věkové rozložení voličů. KSČM má v kategorii 18-24 let pouze 4% voličů oproti Pirátům, kteří v této věkové kategorii mají třetinu možných voličů. Velice zajímavou kategorií je životní styl, který škatulkuje voliče podle různých faktorů. Štěpící linie například tvoří TV Barandov, na kterou koukají hlavně voliči SPD a KSČM, kdežto voliči ODS a TOP 09 se k této TV stanici vymezují.
Mapu od Behavia si stojí za to proklikat, protože je to velice zajímavý počin. Avšak spoléhal bych na tento nový druh preferencí stejně, jako na ten co jsme vídali do teď. Nyní jsou preference komplexnější, ale dataset stále velmi omezený. Navíc Behavio zahrnovalo pouze uživatele internetu 76% obyvatel, takže například o KSČM bude tato mapa poskytovat značně zkreslené údaje.

Poslední tři týdny před volbami
Nejen z průzkumu Behavia vychází, že 30% až 50% není do této doby rozhodnuta. O těchto datech ví drtivá většina stran a volební kampaň tomu přizpůsobí, takže se koncem října dočkáme neuvěřitelné zintenzivnění volební kampaně – nejen od Andreje Babiše, ale také od nových stran toužících po úspěchu. Tyto strany nemají takové finanční budgety na kampaň, přesto přijdou s jinými a neotřelými praktikami.
[…] emotikonů a jeden neutrální, který umožňuje vyjádřit nulové emoce k danému lídrovi. Behavio vyjádřilo svůj dataset graficky trochu nepřehledně, protože nejsou jasně vidět […]
[…] objektivnost a neutrálnost. Obzvláště v posledních letech se tak snaží prezentovat jasný klíč, podle něhož vybírá toho kdo se zúčastní debaty a kdo ne. Navíc pro malé politické […]
[…] Voličská mapa se objevila v interaktivní podobě již pro volby do Poslanecké sněmovny. Mapa voličů pro prezidentské volby 2018 byla vytvořena týmem Prezident 21 s pomocí 37 859 uživatelů. Mapa voličů ukazuje pozice politických stran a také prezidentských kandidátů. […]