Zatímco v prvním kole mohou prezidentští kandidáti utratit až 40 milionů korun, tak v kole druhém je to již jen dalších 10 milionů korun.
Jiří Drahoš chce vydat celých 10 milionů
Jiří Drahoš chce v druhém kole vydat celých 10 milionů korun a využít tak nejvyšší možný rozpočet. Poměrně hodně financí Jiřímu Drahošovi zbylo z kola prvního a další sponzoři se rychle přihlásili. Nyní má Jiří Drahoš již přes dvanáct milionů korun.
Většina darů se pohybuje v řádech tisíců, avšak několik příspěvků sahá až k milionům. Jak využije Jiří Drahoš tyto prostředky? Mnoho peněz si vezme outdoorová reklama tedy v České republice velice oblíbené billboardy a bigboardy. I když efektivita této propagace je v porovnání cena/výkon jedna z nejmenších, tak politické strany i kandidáti na prezidenta po této variantě velmi často sahají.
Michal Horáček podpoří Jiřího Drahoše i hmotně
Michal Horáček propůjčí veškerou jím pronajatou inzertní plochu Jiřímu Drahošovi. Jedná se tedy především o pronajatou plochu billboardů, inzertní místo v tisku nebo reklamu na internetu. Další čtyři kandidáti také podporují Drahoše.
Tato pomoc leží v žaludku Janu Velebovi, který v DVTV takovouto pomoc nazval termínem „svinstvo“. Když měl však promluvit k financování předvolební kampaně Miloše Zemana, tak o její transparentnosti vůbec nepřesvědčil. Předseda Strany Práv Občanů tvrdil, že neví, jestli strana podpořila Miloše Zemana. Následně nedokázal říci, kdo jsou Přátelé Miloše Zemana, kteří poslali 8 milionů korun na kampaň současného prezidenta. Jan Veleba je členem SPO i Přátel Miloše Zemana.
Financování Miloše Zemana
Miloš Zeman nemá nejspíše příliš přehled, kdo dělá jeho kampaň a pomocí jakých kanálů. On sám dělal kampaň především pomocí prezidentských aktivit a mediální pozornosti, jenž tyto aktivity strhávaly. Ve druhém kole prezidentské volby sází především na předvolební debaty, který si přeje rovnou čtyři. Strana SPO i přes deklarovanou neznalost předsedy Veleby platila kampaň na podporu Miloše Zemana již v prvním kole.
Na podporu Miloše Zemana bylo v prvním kole vydáno okolo 17 milionů korun. Nejvíce se na financování reklamy za Miloše Zemana podílela Strana práv občanů, spolek Přátelé Miloše Zemana nebo společnost Euro – Agency. Ovšem zdroj financí z těchto organizací již znám není. Letáky s životem Miloše Zemana zadal Jaroslav Třešňák z Teplic a stála ho 3,2 milionu korun. Za velkou částí předvolební kampaně stojí kancléř Vratislav Mynář.