Prvního kola prezidentských voleb 2018 se účastní devět kandidátů na prezidenta. Každý z kandidátů na hrad má odlišnou cestu k cíli a využívá jiné techniky v předvolební kampani. Někteří občanští kandidáti hospodaří s několika desetitisíci a jiní utrácejí milióny.
Někteří kandidáti spoléhají na vlastní rétorické schopnosti při prezidentských debatách a jiní na masivní outdoorovou kampaň z kapes českých miliardářů. Jaká cesta bude nejúspěšnější a jaký kandidát osloví nejvíce lidí? Jakému kandidátovi na prezidenta v posledním týdnu stoupnou nejvíce předvolební preference?
Obsah článku
Transparentní účty a majetkové poměry
Již při volbách do Poslanecké sněmovny jsme si mohli všimnout, že česká společnost není příliš senzitivní při nejasných majetkových poměrech či netransparentním financování. Andrej Babiš i při pochybných machinacích a nejasnostech jeho projektů vcelku s přehledem vyhrál volby do Poslanecké sněmovny 2017.
Miloš Zeman uplatňuje podobnou strategii a dovoluje si tvrdit, že vůbec předvolební kampaň nevede. Nevyjasněné poměry u kancléře Vratislava Mynáře neřeší a to nemluvě o šedých eminencích typu Nejedlého.
Miloš Zeman má širokou základnu fanoušků, kteří ani jiného kandidáta nezvažují. Myslí si, že jedině Miloš Zeman může být dobrým prezidentem a jejich víru v ně neotřese žádný skandál či nejasnost.
Miloš Zeman i přes své oficiální výdaje okolo pěti tisíc korun disponuje desítkami billboardů po celé České republice. Na billboardech jsou zhruba šest let staré fotky Miloše Zemana a heslo „Zeman znovu“.
Michal Horáček
Nejvíce bude z osobních zdrojů stát prezidentská kampaň Michala Horáčka, který vydal již něco kolem 36 milionů korun z vlastní kapsy. Snaží se budovat si image „radikálně transparentního“ kandidáta. I přes dobré rétorické schopnosti má Michal Horáček poměrně vyhraněné vystupování a názory, jenž nemusí přijít k chuti široké české veřejnosti.
Image Michala Horáčka také sráží původ jeho financí, kdy zlý jazykové tvrdí, že zbohatl na utrpení jiných. Někteří zase nedají dopustit na jeho písničky. Také se nějakým způsobem podílel na listopadu 89.
Horáček byl v předvolební kampani vidět a jistě zvládl poslední měsíc lépe než protikandidát Jiří Drahoš.
Mirek Topolánek
Možná ještě větší kontroverzi sebou přináší Mirek Topolánek, který má na volební kampaň zatím vůbec nejvíce peněz. Nejdražší předvolební prezidentská kampaň dosáhne nejspíše výše 60 milionů korun.
Na transparentní účet Mirka Topolánka přispělo mnoho velice bohatých lidí a mnoho bývalých vlivných kamarádů z byznysu i působení v politice. Na předvolební kampani Mirka Topolánka se tyto peníze projevili a jeho podobiznu můžeme vidět téměř ve všech médiích.
Topolánek jde na sílu
„Silný prezident. Ani vítač, ani kývač.“
Předvolební hesla Mirka Topolánka, která mají přesvědčit širokou veřejnost, aby do druhého kola dala důvěru právě jemu. Jediný on totiž může porazit Miloše Zemana.
Co všechny ty šedé eminence? Vulgarity? Dalík? Toskánsko? Tak si pro ni pojď, vole? Nástroj miliardářů? Nejasné majetkové poměry?
To se v České republice odpouští… A nebo ne?
Uvidíme 13. ledna. Ještě předtím se prezidentští kandidáti utkají v předvolební debatě České televize.
Horáček i Topolánek jsou v debatách silní. Zeman je silný tak, že se neobtěžuje debaty navštěvovat.
Ahoj, udelal jsem program ( všechny verze jsou zcela zdarma v plné verzi) Otázka s více odpovedmi (OSVO)
pro volby prezidenta Ceské republiky 2018.
verze Lite:
https://www.youtube.com/watch?v=8TCYB4rOw28
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.VolbaprezidentaCeskerepubliky2018Light1
verze Basic:
https://www.youtube.com/watch?v=5QK4DGOa794
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.VolbaprezidentaCeskerepubliky2018Basic1
Chtěl bych vědět, co si myslíte. Děkuji předem.