Srpen a září 2017 budou ve znamení stálého zintenzivňování volebních kampaní. Všechny politické subjekty pečlivě sledují pohyb preferencí a snaží se pozitivně ovlivnit vlastní růst. V dnešních dnech se rozhoduje, jak budou nejspíše vypadat preference srpen a září 2017. Každý krok v mediích, každý billboard, každý status na Facebooku může přidat setinu nebo dokonce desetinu procenta. Každá strana má strategii, která by ji měla dostat k vytyčenému cíli. ANO 2011 bude chtít atakovat hranici 100 křesel v Poslanecké sněmovně, kdežto takový Piráti nebo Zelení se budou chtít hlavně přehoupnout přes propastných 5%.
O kolik se preference ještě mohou pohnout a jak se mohou mýlit jen těžko předvídat. Ve hře je nekonečně mnoho faktorů. V posledních dnech jsme svědky, že je možné zásadně překopat strategii několik měsíců před volbami, jak to udělala KDU-ČSL. Nasazení Lubomíra Zaorálka do pozice lídra přišlo už také poměrně pozdě. ČSSD se snažila zastavit pád preferencí a otočit kormidlem – změnila lídra i formu prezentace. Výsledek obou změn strategie zjistíme v říjnu.
Volební preference srpen a září 2017
Srpen bude ještě ve znamení prázdnin, ale už teď se na kampani maká na 110%. Jen její forma je spíše nenásilná a apely nejsou tak přímočaré. Září již nejspíše bude mnohem aktivnější. Politické strany mají vyhrazené na září podstatně vyšší rozpočty na reklamy – Facebook i jiné platformy budou přeplněné. Začnou se objevovat ještě více projevy negativní kampaně, protože bude právě teď vhodný čas – volič již nejspíše nezapomene.
Některé strany mají pro pohyb preferencí vyšší předpoklad. Například ANO 2011 může nějaký vnitřní skandál posunout o mnoho procent dolů, kdežto u KSČM je věrnost voličů neochvějná. Mnoho nových proti-imigračních stran má podobnou rétoriku a voliči mohou snadno přeběhnout, pokud nebudou stranou mobilizováni. A nakonec se samotné preference mohou drtivě zmýlit, tak jak jsme se přesvědčili v roce 2013 při volbách do Poslanecké sněmovny nebo například v prezidentských volbách USA.
[…] parlamentní volby v České republice i například prezidentské volby v USA ukázaly, že preference jsou jen odhady a můžou se fatálně mýlit. Kterou stranu tvůrci preferencí v České republice podceňují a […]
[…] říjen 2017 by měli nejvíce odpovídat konečným výsledkům po sečtení. Odhad říjnových preferencí lze udělat například podle trendů z minulých měsíců nebo intenzity mediální kampaně […]
[…] a 13. ledna 2018. Preference prezidentských kandidátů byly dlouhou dobu ve stínu preferencí politických stran do parlamentních voleb 2017. Prezidentští kandidáti i voliči si odpočinuli přes vánoční svátky a nyní se […]
[…] a tak od ní můžeme čekat ještě zajímavé projekty, jenž se mohou zapsat do učebnic politického marketingu. Před nedávnem byly odhaleny billboardy ve vietnamštině a oznámena kandidátka do voleb z řad […]