Práce se skupinami ve společnosti a cílovými skupinami je velice důležitou složkou kampaně. Před nedávnem se ukázal obrovský vliv správného zacílení předvolební kampaně u voleb do Poslanecké sněmovny. V prezidentských volbách se bude 9 kandidátů snažit také správně zacílit svoji kampaň na správné skupiny ve společnosti.
Které skupiny ve společnosti nejsou ještě rozhodnuté?
Cílit na voliče z malých vesniček, kteří jsou skálopevně rozhodnuti volit Miloše Zemana, protože jedině ten opravdu ví co oni chtějí? To se zdá velmi komplikovaný úkol, protože nejen že tyto lidi je velice těžké zasáhnout, ale také jejich sociální bublina je stále velice pevná. Česká společnost je rozdělena do dvou hlavních bloků nebo pólů, které jen velice těžko budou volit kandidáta z protější strany. V každém bloku se však nejdříve musí vyprofilovat jasný kandidát.
Zatímco v bloku okolo Miloše Zemana není konkurence schopný vyzyvatel, obzvláště když má Zeman podporu Andreje Babiše, tak v opačném bloku je situace velice nejasná. Důležité bude tedy správně zacílit na subskupiny obyvatelstva.
Studenti a mladí lidé
Obrovsky tvárná skupina, jenž není příliš zakotvena a snadno se nechá ovlivnit. Názorný příklad můžeme vidět již nyní u Mirka Topolánka, který jasnými kroky míří této skupině naproti. Dne 18. listopadu navštívil Mirek Topolánek vyhlášení Blogera roku, kde se snaží zaútočit na tuto skupinu. V těchto krocích je vidět působení marketingového experta Jakuba Horáka, který dovedl kampaň Pirátů do úspěšného konce. V této kampani cílil právě také na mladší lidi, jenž stráví mnoho času v prostoru internetu a sociálních médií.
Tito voliči budou pro Topolánka výhodní také v tom směru, že si nemohou pamatovat kontroverzní minulost expremiéra a jeho některé pochybné kroky. Naopak uvidí čerstvého a rétoricky dobře vybaveného kandidáta, který mluví jejich řečí. Když se před pěti lety mohl stát kandidátem mladé generace Karel Schwarcenberg, tak proč by to letos nemohl být Mirek Topolánek.
Na koho cílí ostatní kandidáti?
Detaily cílení si lze prohlídnout v mapě voličů. Michal Horáček sklízí úspěch především u žen středního věku. Jiří Drahoš u spíše vzdělaných lidí, jimž vadí vulgarita stávajícího prezidenta. Podrobněji v dalším článku o marketingovém cílení na voliče.